• GEZELLIGHEID

1. Kennismakingsgesprek

Misschien bent u benieuwd wat ik als aankoopmakelaar voor u kan betekenen. Maar ik ben ook nieuwsgierig naar u. Waarom bent u bijvoorbeeld op zoek naar een nieuwe woning? En wat verwacht u van mij als aankoopmakelaar? Om teleurstellingen achteraf te voorkomen, is het belangrijk om vooraf duidelijke afspraken maken. Maar minstens zo belangrijk is de welbekende spreekwoordelijke klik. Want het vinden van uw ideale woning; daar komen we samen wel uit.

2. Duidelijk zoekprofiel opstellen en financiële analyse


Soms is al bekend welk huis u graag wilt kopen. Maar het kan ook zijn dat we samen gaan zoeken naar de juiste woning op de juiste plek. Meestal is de prijs van een woning daarbij bepalend. In deze fase wordt dan ook door een erkend hypotheekadviseur een vrijblijvend advies opgesteld. Dat maakt dat we samen het zoekgebied af kunnen bakenen. Door goed te luisteren naar uw wensen en door te kijken naar wie u bent als persoon en hoe u leeft, stellen we vervolgens een zoekprofiel op. En dan kan de jacht naar een passende woning beginnen.

3. Aanbod doornemen en een rondje van de zaak


In een vervolgafspraak nemen we alle gevonden woningen samen door. Daarbij is er  ook zeker ruimte om zelf actief door het woningaanbod te zoeken en met ideeën te komen. Met uw kennis van wat u wilt en mijn kennis van de markt en omgeving, komen we vast snel tot het vinden van uw ideale woning. Mocht u trouwens niet bekend zijn in de buurt, dan gaan we gezellig samen een rondje rijden en ontdekken welke wijk of plaats het meeste aanspreekt.

4. Bezichtiging

Om het juiste gevoel te krijgen bij een woning, gaat u de eerste bezichtiging altijd zelf kijken. Uiteraard geef ik u graag wat tips mee waar u op moet letten en waar u naar kunt vragen. Hebt u eenmaal uw droomhuis gevonden? Dan ga ik bij een tweede bezichtiging mee om te kijken. En niet alleen kijken. Zo zal ik me ook verdiepen in:


  • kadastrale gegevens;

  • het bepalen van de waarde van de woning;

  • het verzamelen van informatie over de locatie en omgeving;
  • juridische informatie;

  • een eerste beoordeling van de bouwkundige staat van de woning.

5. Vervolgafspraak om woning te bespreken

Na de tweede bezichtiging ga ik graag met u om tafel zitten om de woning met u te bespreken en mijn bevindingen te delen. Hoe is de prijsstelling, zijn er mogelijkheden om bijvoorbeeld te verbouwen of uit te bouwen. Zijn er nog andere zaken aan het licht gekomen die wellicht verder onderzoek behoeven? Als u er na dit gesprek van overtuigd bent dat dit uw nieuwe huis is en alles is verder helder en duidelijk, dan gaan we een bod uitbrengen.

6. Onderhandeling


Om een goed bod uit te brengen op de woning maken we samen een plan van aanpak. Onderhandelen is mijn vak. En we gaan natuurlijk voor de bodemprijs! Hoe meer ik immers van de prijs afkrijg, hoe meer budget er overblijft voor de inrichting en afwerking. Bovendien zijn mijn verdiensten gedeeltelijk afhankelijk van het verschil tussen vraag- en werkelijke prijs, zodat ook ik gebaat ben bij een zo laag mogelijke prijs.

7. Bouwtechnische keuring


Een bouwtechnische keuring biedt toegevoegde waarde bij de aankoop van een woning en geeft u inzicht in de staat van de woning. Tevens bevat het een kostenraming voor de direct noodzakelijke kosten en de te verwachten kosten binnen 1 tot 5 jaar. De bouwtechnische keuring wordt uitgevoerd door een ervaren bouwkundige inspecteur. Het uiteindelijke resultaat, een bouwkundig rapport, is een zeer uitgebreid, stevig ingebonden full colour rapport dat ook geschikt is voor bijvoorbeeld de aanvraag van een hypotheek met Nationale Hypotheek Garantie. De kosten voor een bouwtechnische keuring en het bijbehorende rapport zijn in het tarief van Vraag 't inbegrepen. U betaalt dus niets extra's hiervoor.

8. De koopovereenkomst


Het bod is geaccepteerd! We hebben mondeling overeenstemming bereikt zoals dat heet. Als alle andere voorwaarden ook besproken zijn, maken we een koopovereenkomst op. Deze overeenkomst neem ik graag met u door, om u te laten zien waar u precies voor tekent. Na ondertekening is de koop van de woning officieel vastgelegd. En dat is het moment dat u aan de slag kunt met het regelen van alle bijkomende zaken, zoals bijvoorbeeld de hypotheek en een taxatierapport.

9. Het eventueel regelen van alle bijkomende zaken


Vraag 't heeft een groot netwerk van professionele partijen om zich heen verzameld. Natuurlijk staat het u vrij om zaken zoals de hypotheek en een taxatierapport zelf te regelen, maar mocht u advies willen hebben hierover, dan help ik u graag op weg.

Denk daarbij aan:


  • taxatie;

  • hypotheek;

  • verzekeringen;

  • verhuizing;
  • duurzaamheid;
  • verbouwing

10. Inspectie van de woning en overdracht bij de notaris


En dan is de dag aangebroken dat de overdracht plaatsvindt. Voordat we samen naar de notaris gaan, spreken we af bij het nieuwe huis voor een inspectie en het opnemen van de meterstanden. Bij de notaris wordt vervolgens de akte van levering getekend en ontvangt u de sleutels van uw nieuwe huis.

Contact

Maak hier uw keuze
Vult u hier alstublieft uw naam in?
Vult u hier alstublieft uw e-mail adres in?
Vult u hier alstublieft uw telefoonnummer in waarop ik u kan bereiken?
Please let us know your message.
Captcha
Invalid Input
{form shortcode}